El passat 5 de novembre va tenir lloc una reunió del consell escolar municipal del poble, a la qual vam assistir, i us fem un petit resum del que es va parlar:

  1. A la pregunta del representant de l’AFA de l’escola Pla de les Vinyes sobre les classes online, laCap d’Estudis explica que els grups de 3r confinats en fan una hora i mitja, que ja és força temps pel que a aquesta edat poden “aguantar”. Donen orientació per a les famílies i, si alguna té dificultats per companyar els fills, s’ofereixen a donar ajuda específica.
  1. Els directius/ves de Llar d’Infants, Escoles i Institut expliquen, en termes generals, com ha anat l’inici de curs i les mesures preses en situació de covid_19. Grups que ara mateix tenen confinats: O Pla de les Vinyes: dos grups de 3r. o Colònia Güell: un P3 i un 5è.

– Protocols Pla Vinyes: Tres portes d’accés, tres torns d’entrada (10 minuts abans -en punt- 10 minuts després), finestres i portes obertes, treball al pati sempre que es pot.

– Protocols C. Güell: Cinc portes d’accés, dos torns d’entrada. Finestres i portes obertes, treball al pati sempre que es pot (l’AFA/ AMPA ha augmentat el nombre de taules i bancs al pati).

– Protocols Institut: Quatre entrades. Finestres i portes obertes. Control dels fluxos de circulació. No socialització de materials. Dos marcs horaris amb classes semi-presencials (dies alterns). Patis separats conservant el grup “bombolla” per esmorzar (tot i que no és fàcil)

– Protocols Llar: Una entrada, però sense problemes perquè es fa de forma esglaonada. L’ajuntament els ha proporcionat el material necessari. Les mestres netegen diàriament els materials dels infants. Consideren que s’està complint prou bé amb les mesures de prevenció, i agraeixen la col·laboració de les famílies per a aconseguir-ho. Es qüestionen com aniran les classes amb tot obert quan arribi el fred. Es lamenten d’haver hagut de trastocar la línia pedagògica dels centres a causa de la pandèmia (canvis metodològics, pèrdua de tallers, no barreja de grups,…) i del sobreesforç que també suposa pel professorat. Manifesten, altrament, el seu descontent per la desinformació i els canvis reiterats de protocols per part de l’administració (Educació i Sanitat), així com per la manca de dotació de material (gel, tovalloles de paper d’un sol ús,…), que han hagut de pagar del pressupost de centre. La dotació s’ha limitat a 10 mascaretes/mestre per tot el curs.

  1. En Jordi Bartolomé comenta que a mitjans novembre s’incorporaran dos agents cívics i que s’està posant en marxa el Pla de Seguretat al municipi. Les escoles podran comptar amb la col·laboració d’aquests serveis si els cal.
  1. El representant de l’AFA-Vinyes diu que les sortides de l’escola són un caos i que, a parer de lesfamílies, l’hora i mitja de classe online pels confinats és insuficient.
  1. Es comenten diferents qüestions: o A l’institut han arribat 20 kits de connexió a Internet i tenen demanats 15 portàtils pels alumnes que no en disposen. Als alumnes en confinament individual se’ls fa seguiment escolar. O A Primària, la dotació d’equips es fa pels alumnes de 5è i 6è. A la Colònia Güell no s’han demanat perquè no n’hi ha la necessitat.O Es qüestiona l’eficàcia dels “grups bombolla”, quan els infants i joves es relacionen després amb els d’altres grups, al carrer i els caps de setmana,… És important la corresponsabilitat de les famílies pel que fa als confinaments. O Es proposa fer una moció conjunta del CEM i els representants polítics per presentar a l’administració la queixa i disconformitat sobre com està gestionant la informació i les instruccions als centres (n’hi ha que se saben abans pels mitjans de comunicació). Es plantejarà al proper Ple Municipal.

Moltes gràcies.